onsdag 13. februar 2008

Amatøren, av Lars Saabye Christensen


I denne oppgaven skulle vi skrive en fri tekst, så lenge den var norsk relatert så jeg bestemte meg for å skrive om en bok jeg nettopp har lest. Boka heter Amatøren, og er skrevet av Lars Saabye Christensen. Boka handler om den unge studenten Humle, som ikke ser ut til å ta studiene spesielt alvorlig. Han sover på forelesninger, gjør opprør på eksamen og snakker sjeldent med familien. Han sliter seg gjennom universitet på måfå, og kjærligheten går heller ikke så bra. Han velger å slå opp med kjæresten sin ved å rive av duken så sølbestikket flyr vegimellom på en familiemiddag hos henne.

Boka kan vise hvordan det er å være student i Oslo, og både gledene og sorgene ved dette.


Jeg likte denne boken, fordi jeg kjente meg igjen i mange av Humle's tanker og meninger om livet. Alle kan føle seg som amatører en gang iblant og jeg tror de aller fleste vil kjenne seg ihvertfall litt igjen hvis de leser denne boken. Dette er en morsom og lettlest bok, som passer best for ungdom og voksne.

Denne boken er skrevet av Lars Saabye Christensen og kan annbefales til alle som vil ha en morsom, relativt lettlest og underholdende bok:)

2 kommentarer:

Hanne sa...

Kjempe bra innlegg! Og uttrolig bra bokoomtale :) Jeg fikk lyst til å lese denne boken nå, så nå står den på listen min over bøker jeg skal lese før det blir for sent ;) Veldig fin blogg også, stå på!

Synne Campbell Kittelsen sa...

Veldig bra innlegg:) du fikk meg til å ville lese boka!
ellers kjempebra blogg:D