onsdag 27. februar 2008

Sammenligning av 3 blogger

I denne oppgaven har jeg tatt for meg 3 forskjellige blogger og sammenlignet de ut i fra hva jeg synes om de, hva som var bra, og hva som var dårlig. Dette bleen litt vanskelig oppgave, i og med at mange blogger kan være personlige og det går da ikke ann å si om en persons meninger osv er dårlige eller ikke. Derfor har jeg prøvd å finne 3 nøytrale blogger som ikke er veldig personlige.

Dette er de 3 bloggene jeg har tatt for meg :

http://rihanna-blog.blogspot.com/
http://www.nerd.blogspot.com/
http://www.emo.blogspot.com/

Den første bloggen, var en side laget av en fan av R&B artisten rihannah. Bloggen besto for det meste av bilder av nettopp, Rihannah. Bloggen var ikke spesielt innholdsrik, og sa mest om sladder og Rihanna's nyeste flammer. For noen er dette selvsagt interessant, men denne bloggen var ikke noe for meg. Bloggen hadde en kul layout, men bildene var litt skurrete.

Den andre bloggen var utrolig kjedelig etter min mening. Layouten var helt plain, og det var skrevet to avsnitt. Innholdet i bloggen var rett og slett at serveren på skolen til personen som skrev bloggen, gjorde at han kom inn på blogger.com.

Da jeg søkte på den 3. bloggen, ble jeg ganske overasket. Jeg forventet meg en dyp og mørk blogg, med masse dødningshoder og triste dikt. Til min store overaskelse handlet denne bloggen om en amerikaner som endelig hadde bestemt seg for å fri til kjæresten sin. Den var ikke særlig lang, men artig å lese. Alt tydet på at han skulle bli avslått, fordi kjæresten ikke virket særlig entusiastisk da han spurte om å komme bort. Til både min, og kanskje også hans overaskelse, ble hun utrolig rørt og klarte bare å si : welcome to the family. Denne bloggen gjorde meg litt glad.

Det er ikke så mye som kan sammenlignes med disse bloggene, bortsett fra layotene på den 2. og siste. Begge var helt standard, kjedelige hvite bakgrunner med svart skrift. Det var ingen bilder heller. Det finnes utrolig mange forskjellige blogger, og folk har rett til å skrive hva de vil. Som vi alle vet, har folk utrolig mye forskjellig på hjertet, og derfor er det mange blogger som er forskjellige.

Ingen kommentarer: